Word doesn't speak the truth.

Nobody ask you to believe.

# ONE


Disgust.

Totally digust with you.
Kenape?

Sebab perangai kau, yang rase semuenye terlampau mudah untuk kau.
Perangai di mana kau rase semuanye akan mengikut rentak kau, mengikut kemahuan kau.

Aku?
Yup, I have that attitude, everyone has.
Aku cube pastikan tak ada orang yang menyampah dengan perangai aku tu.
Tetapi masih akan ada yang tak puas hati.
Masih akan ada.
Siapa je yang dapat puaskan hati semue orang kan?

Tapi kalau dah ramai yang menyampah?
Menyampah dengan perangai yang sama?

To be true, I'm one of the kind that don't care much about others.
Orang buat baik dengan aku, aku pun baik la.
Melainkan orang yang cuba nak ganggu, cuba nak rosakkan hidup aku.
Tak kira siapa pun orangnya, pernah buat baik ataupun tidak.

Sebab?
Sebab aku penat dipijak sebelum ni.
Dan sekarang kau lak nak pijak-pijak aku.
Kau ingat aku akan benarkan?

Do your ever feel what I had gone through?
Nah.
But you will. 

Maybe the storyline will not be the same as mine, but you'll feel what I felt.

Maafnye, aku tak doakan yang buruk-buruk.
Tetapi kifarah akan tetap ada.

Apa yang aku buat pada orang lain, telah berbalik pada aku.
Apa pula yang akan menjauhkan kau dengan kifarah?




Tak semestinya apa yang aku tulis kat sini ada kene mengene dengan kau.
Dalam hidup aku, ramai yang datang ramai yang pergi.
Bukan kau sorang je yang aku benci.
Jadi jangan nak perasan yang aku menulis tentang kau.
Kau ambil risiko untuk membaca, so have the guts to bear with the consequences.

nrhmzhmk